WomanLife ● Blog

Nőiség - Természetesen. Egyszerűen. Harmóniában.

Amikor elfog a kétség…

realsoul1.jpgIdőnként előfordul. A napokban is megesett éppen. Nem volt jó érzés, sőt! Ijesztő, szívet-lelket megdermesztő érzet kerített hatalmába. Egy egészen röpke pillanatra, ami nem tartott túl sokáig, mégis maradandó nyomokat hagyott bennem, ott lenn, egészen mélyen legbelül.

Felütötte a fejét a kishitűség és az ezzel járó önkorlátozó gondolatok: kétségbeesés, kételkedés önmagamban, a világban, mindenkiben. Nem tudtam megfogalmazni miért  történt mindez, hiszen nem volt semmi oka, vagy előjele. Egyszer csak ott volt, váratlanul. Kéretlenül állított be hozzám. Mint a nem szívesen látott vendég, akit senki nem hívott, senki sem akart látni. Ilyen volt az én „vendégem” is.

Elbizonytalanodtam. Megkérdőjeleztem mindent és mindenkit, de legfőképpen saját magamat. Egy időre elveszítettem a kapcsolatot a saját Lelkemmel és valami egészen más vezérelt. 

Hagytam, hogy magával ragadjon, engedtem, hogy magával rántson. 

Mire észbe kaptam már késő volt: teljesen rám telepedett, elhatalmasodott rajtam.  Úgy éreztem, hogy egy külön, csak nekem ásott gödörbe estem. Egy olyanba, amit én régóta próbálok elkerülni, kitörölni az elmémből és az emlékeimből.

Nem vettem észre a Lelkem finoman suttogó hangját. Ő nem esett kétségbe egyetlen pillanatra sem! Nem Ő volt az, aki belesétált ebbe a csapdába! Nem Ő akarta, hogy olyan állapotba kerüljek, amilyenbe sikeresen belesétáltam!

Ha nem a Lelkem volt, akkor KI VOLT AZ?

Ma már tudom, a kósza nyomasztó gondolatokat az Egóm gyártotta, akinek az a helyzet a legmegfelelőbb, amikor semmi nem változik, minden mozdulatlan és élettelen. Lehetőleg ne történjen semmi! Semmi, ami a megszokottól eltérő, vagy ami éppen különleges és nem mindennapi. Nem akarja a változást, mert az bizonytalansággal jár. Számára a változás egyenlő a támadással. 

Az Egóm így cselekszik minden, küszöbön álló változás esetén: ellenáll, tévképzeteket gyárt, teljesen elszigetelődik.

Ismerem már Őt elég jól, hisz' régen nagyon jó „barátok” voltunk. Szinte kizárólag Ő uralta a lényemet. Senki másra nem hallgattam, csak rá. Folyton kétségek között tartott, folyamatosan ellenőrzött és mindent irányított. Szinte fogva tartott, nem engedett fojtogató szorításából egyetlen pillanatra sem. A rabja voltam… Nem is volt semmi baja, nem problémázott, nem kellett támadásba lendülnie, hiszen nem volt „ellenfele”.

Egészen idáig, amikor is a valódi lényemet irányító Lelkemet végre a megfelelő helyre helyezhettem. Már nem pusztán egy mellékszereplő a színdarabban, hanem a FŐSZEREPLŐ. Megkapta a neki rendeltetett és igazán testreszabott szerepét. Végre tündökölhet, végre az övé lehet a színpadon minden, érdemeit ünneplő taps és fény!

Harc volt…. az Egóm harcolt a saját Lelkemmel. Kétségbeesett, hiábavaló harc volt.

realsoul2.jpgA Lélekkel nem kell harcolni, a Lélekkel nem lehet harcolni! Nem ellenfele senkinek és semminek, természete által tiszta és sérthetetlen, nem fog rajta holmi e világi, idegen „fegyver”.

Belátta ezt a lényem ezen része is: befejezte az értelmetlen küzdelmet. 

Nem győzött itt senki, mégsem voltak igazi vesztesek! Szövetséget kötöttek ők ketten, a jövőben együtt folytatják útjukat. 

Nincs már harc, nincs már küzdelem. Van helyette egyetértés és közös cél: egymást támogatva egy boldogabb élet reményében kéz a kézben haladnak tovább egy szebb és reménytelibb, könnyedebb lét felé!

 

(Ha tetszett a bejegyzés kérlek, oszd meg másokkal is! Köszönöm!)

Amennyiben szívesen dolgoznál magadon, vagy neked is vannak hasonló problémáid, szívesen látlak egyéni tanácsadásomon. Itt minden hasznos információt megtalálsz: http://ujutakon.hu/csoportos-es-egyeni-foglalkozasok/egyeni-tanacsadas/

A bejegyzés trackback címe:

https://verebiivett.blog.hu/api/trackback/id/tr5712027179
Nincsenek hozzászólások.

A facebook-on is megtalálsz:

Ez is én vagyok :-)

Írok. Blogot. Ezt itt. És nagyon szeretem. Örülök, ha olvasol, ha velem együtt gondolkodsz akár hangosan, vagy akár csak magadban.

Témák

Aggodalom (1) agresszió (1) ajánló (1) Anyaság (19) apró örömök (1) Bach-virágterápia (7) bátorság (3) békesség (1) belső világ (1) beszélgessünk! (1) boldogság (2) Burnout (2) célok tervek (2) coaching (10) Coaching (4) coachingönmagadért (2) család (3) Csendesség (1) dicséret (1) döntés (1) döntéstámogatás (1) Édesanya (1) Édesanyám (1) édesapa (1) egyediség (1) Egyenrangúság (1) egyensúly (1) egység (1) elégedettség (1) elengedés (2) élet (2) Élet (9) életöröm (1) elfogadás (1) élj a jelenben! (1) Emlékek (1) értékes (1) Érzelmek (1) estikérdések (1) facebook/WomanLife Coaching (1) Fájdalom (1) fb/újutakon-coaching önmagadért (1) Félelmek (5) férfi (1) Gondolataim (27) gondolatébresztő párbeszédek (2) görcsösen építed magadat (1) gyakorlat (1) gyász (1) Gyászfeldolgozás (1) gyerekek (3) Gyerekek (10) Gyermekkor (1) gyermekkor (1) hála (1) Hasznos (5) hatékony kommunikáció (1) Hétköznapok (1) hygge (1) időgazdálkodás (1) ítélkezés (1) Jónak lenni (2) jószándék (1) karácsony (2) karrier (1) karrier coaching (1) kommunikáció (3) Konfliktuskezelés (2) Könnyek (1) kritizálás (2) különleges pillanatok (1) Lélekbogozó (20) letölthető anyagok (1) lifecoaching (6) life coaching (11) magánélet (1) Megoldások (12) Megújulás (4) mindennapok (1) mindfulness (1) minőség (1) Múlt (1) munka (1) munkamánia (1) munka magánélet egyensúly (1) ne asszisztálj az agresszióhoz (1) (1) nyár (2) nyugalom (2) Nyugtalanság (1) önbizalom (1) önismeret (1) ÖnMAGunk (47) önzetlenség (1) öröm (2) Öröm (9) ősz (1) Őszintén (21) párkapcsolat (2) párkapcsolati coaching (1) Partnerség (1) pihenés (1) Pozitív pszichológia (1) rapidgondolatok (1) Sajátélmény (15) segítőkészség (1) Siker (1) stratégia (1) stressz (1) szakmai cikkek (2) személyes (1) személyiség (1) SZÍNes világ (2) Színterápia (1) Szomorúság (5) szoron (1) Szorongás (4) Születés (2) születésnap (1) Szülők (1) Szülőnek lenni (13) tanmese (1) testvérek (1) törődj magaddal (1) trauma (1) tudatosság (1) türelmetlenség (1) új kezdet (1) Ünnepek (3) Választott hivatás (3) Vállald önmagad! (9) Valódi értékek (2) Valódi világ (1) Változások (4) verebii (1) verebiivett (22) Veszteségeink (24) WomanLife Coaching (3) workaholic (1) CÍMKÉK, KATTANJ RÁJUK!
süti beállítások módosítása
coachingönmagadért