WomanLife ● Blog

Nőiség - Természetesen. Egyszerűen. Harmóniában.

ÉRTED ODAADNÁM... avagy egy gyerekbetegségből született anya-gondolatok

motherandchild1.jpgAggódva figyelem, ahogyan csöppnyi gyerektestét rázza a láz. Minden erejével küzd a hirtelen támadt betegség ellen. Bágyadt kis szemeivel rám néz, átkarolja a nyakam, azt várja tőlem melengessem meg fázós kis testét. Betakarom, magamhoz ölelem. Lassan szűnik a remegés, megnyugszik. Biztonságban van, tudja és érzi.

Emlékszem, amikor gyerekként beteg voltam Anyukám azt mondta, hogy ha lehetne átvállalná a fájdalmamat, átvenné tőlem a betegségeim nagy részét. Ha tehette volna, ha lett volna rá módja, biztosan meg is tette volna. Egyszer azt is mondta, ha a fél karját kéne odaadnia az egészségemért, akkor ő azt is odaadná. A másikat csak azért nem, hogy legyen mivel ölelgetnie, simogatnia és gondoskodnia rólam… Milyen szép gondolatok, már akkor is tetszettek. Ugyan nem értettem, miért kérné tőle bárki is a fél karját, meg azt sem, hogy miért kellene neki szenvednie az én betegségem miatt, ám ennek ellenére mégis különös hangulatúnak találtam e mondatokat. Még akkor is, ha kissé furának hatott vagy inkább elképzelhetetlennek.

Gyermeki elmém képeket gyártott Édesanyám „áldozatvállalásához”. Éreztem, mindez valami furcsa szeretet-gondolat tőle. Éreztem azt is, hogy ilyet csak az mond, aki annyira szereti a másikat, hogy mindezt tényleg megtenné, és aki minden szavát komolyan is gondolja. Éreztem, hogy ez több lehet a kicsi gyerekfejemben létező, fantázia-képek száguldozásánál. Próbáltam megfejteni, de nem igazán sikerült.

Hosszú évekig nem értettem az Édesanyám szavai mögött rejlő lényeget. Egészen addig, amíg én is anyukája lettem egy kis emberkének, a kisfiamnak! Akkor egy csapásra megértettem mindent: Édesanyám aggodalmát, féltéseit, az összes gyötrelmét és kétségét. Ugyanazokat éltem, élem át én is minden egyes alkalommal, amikor beteg lesz. Féltem, aggódom érte csendesen. Közben meg teszem a dolgom, mint akármelyik másik édesanya a világon. És mindeközben ugyanúgy átvállalnám tőle a betegség minden nyűgjét és terhét, mint annak idején az én Anyukám, és ha bárki kérné ugyanúgy odaadnám én is a fél karomat érte, csak legyen újra a régi, cserfes, egészséges kisember.

Már értem milyen az, amikor remegve szeretek valakit, már érzem mi és ki a legfontosabb dolog az életemben. Már tudom, kiért, kikért adnám oda magamat… értük, érte, a családomért. Azért, mert mindenkinél jobban szeretem őket! Mindennél és mindenkinél. A gyermekemet még saját magamnál is jobban. Őt, aki belőlem és általam van, Ő, aki a legértékesebb az életemben.

Érted odaadnám még az elképzelhetetlent is…. Gyógyulj meg Kisfiam!

________________________________________________
Írta: Verebi Ivett
Ha van kedved olvass tovább itt a blogon.
Örülök, ha a Facebookon is csatlakozol hozzánk!
Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg másokkal is!

A bejegyzés trackback címe:

https://verebiivett.blog.hu/api/trackback/id/tr912139445
Nincsenek hozzászólások.

A facebook-on is megtalálsz:

Ez is én vagyok :-)

Írok. Blogot. Ezt itt. És nagyon szeretem. Örülök, ha olvasol, ha velem együtt gondolkodsz akár hangosan, vagy akár csak magadban.

Témák

Aggodalom (1) agresszió (1) ajánló (1) Anyaság (19) apró örömök (1) Bach-virágterápia (7) bátorság (3) békesség (1) belső világ (1) beszélgessünk! (1) boldogság (2) Burnout (2) célok tervek (2) Coaching (4) coaching (10) coachingönmagadért (2) család (3) Csendesség (1) dicséret (1) döntés (1) döntéstámogatás (1) Édesanya (1) Édesanyám (1) édesapa (1) egyediség (1) Egyenrangúság (1) egyensúly (1) egység (1) elégedettség (1) elengedés (2) Élet (9) élet (2) életöröm (1) elfogadás (1) élj a jelenben! (1) Emlékek (1) értékes (1) Érzelmek (1) estikérdések (1) facebook/WomanLife Coaching (1) Fájdalom (1) fb/újutakon-coaching önmagadért (1) Félelmek (5) férfi (1) Gondolataim (27) gondolatébresztő párbeszédek (2) görcsösen építed magadat (1) gyakorlat (1) gyász (1) Gyászfeldolgozás (1) gyerekek (3) Gyerekek (10) gyermekkor (1) Gyermekkor (1) hála (1) Hasznos (5) hatékony kommunikáció (1) Hétköznapok (1) hygge (1) időgazdálkodás (1) ítélkezés (1) Jónak lenni (2) jószándék (1) karácsony (2) karrier (1) karrier coaching (1) kommunikáció (3) Konfliktuskezelés (2) Könnyek (1) kritizálás (2) különleges pillanatok (1) Lélekbogozó (20) letölthető anyagok (1) lifecoaching (6) life coaching (11) magánélet (1) Megoldások (12) Megújulás (4) mindennapok (1) mindfulness (1) minőség (1) Múlt (1) munka (1) munkamánia (1) munka magánélet egyensúly (1) ne asszisztálj az agresszióhoz (1) (1) nyár (2) nyugalom (2) Nyugtalanság (1) önbizalom (1) önismeret (1) ÖnMAGunk (47) önzetlenség (1) öröm (2) Öröm (9) ősz (1) Őszintén (21) párkapcsolat (2) párkapcsolati coaching (1) Partnerség (1) pihenés (1) Pozitív pszichológia (1) rapidgondolatok (1) Sajátélmény (15) segítőkészség (1) Siker (1) stratégia (1) stressz (1) szakmai cikkek (2) személyes (1) személyiség (1) SZÍNes világ (2) Színterápia (1) Szomorúság (5) szoron (1) Szorongás (4) Születés (2) születésnap (1) Szülők (1) Szülőnek lenni (13) tanmese (1) testvérek (1) törődj magaddal (1) trauma (1) tudatosság (1) türelmetlenség (1) új kezdet (1) Ünnepek (3) Választott hivatás (3) Vállald önmagad! (9) Valódi értékek (2) Valódi világ (1) Változások (4) verebii (1) verebiivett (22) Veszteségeink (24) WomanLife Coaching (3) workaholic (1) CÍMKÉK, KATTANJ RÁJUK!
süti beállítások módosítása
coachingönmagadért