WomanLife ● Blog

Nőiség - Természetesen. Egyszerűen. Harmóniában.

EGY INTERNET-MENTES NAP MARGÓJÁRA

A vasárnapot „nettelenül” töltöttem, azaz nem voltam jelen semmiféle online közegben. Saját magam döntése nyomán ez a nap teljes egészében a valódi világé volt, csak ott léteztem, időlegesen nem élvezve az internet nyújtotta előnyöket és esetleges hátrányokat. Saját magam kifejezett és határozott döntése eredményeként ezen a napon egyáltalán nem voltam elérhető a virtuális világban.

Amikor belevágtam úgy gondoltam egyben tesztelem is magam. Tesztelem azt, hogy mennyire lettem az utóbbi időben net- és internet (mondjuk inkább facebook-) függő, és tesztelem azt mennyire tud megviselni a nullára redukált internet-mentesség.egy_internetmentes_nap_verebiivettblog.png

Úgy gondoltam nehéz lesz és talán bűnözni is fogok, persze csak kicsit… egészen aprót… csak úgy bekapcsolom a wifi-t és a mobilinternetet… csak egy egészen rövidke, aprócska másodpercre… az még belefér, azt még megtehetem. Vagy mégsem?

Ugyan, dehogy, hiszen megígértem magamnak! Önmagamnak, saját elhatározásomból! Nem tehetem meg, hogy vétek a saját magam alkotta „szabályok” ellen, hiszen akkor az akaraterőm, a kitartásom, valamint a kikommunikált tervem válik egy pillanat alatt semmivé. Hisz’ mindenkinek elmondtam mire készülök, kis túlzással ország-világ tudott róla, akkor hová gondolok, hogy esetleg megszegjem az ígéretem?

Nem történt meg, mert kitartottam. Ha nagyon őszinte akarok lenni – márpedig az szeretnék – akkor azt kell mondjam, hogy nagyon nem kellett a kitartásomat tesztelnem, mert egyáltalán semmilyen összefüggésben nem éreztem az internet hiányát.

Nem, nem azért, mert vasárnap volt.
Nem, nem azért mert máskor sokkal több az online térben a dolgom.

Nem, nem azért, mert hirtelen megszaporodtak az egyéb, internet nélküli, valós világi teendőim.

Nem, ezek nem voltak szempontok. Valami más azonban igen: az önmagamnak tett ígéret, amely számomra az egyik legszentebb dolog, azt nem szegem meg sohasem, ha kell önmagam határait is átlépve próbálom megtartani a sokszor lehetetlen próbálkozásaimat és terveimet is.

Egy teljes napot internet-mentesen töltöttem. Nem volt sem facebook, sem google kereső, sem instagram, pinterest és társai, volt viszont rengeteg felszabadult, valódi idő, amelyet minőségi tevékenységgel töltöttem el. Melyek voltak ezek? Nézd, összegyűjtöttem az alábbi pár pontban.

MIT NYERTEM az internet-mentes nappal?
  • sok-sok az élet dolgaira és szépségeire rácsodálkozós pillanatot
  • minőségi, online szenny-mentes perceket és órákat (!)
  • a reggeli olvasgatás szinte már a múltba veszett élményének újra átélését
  • vidám kacajt egy valódi utcán, hús-vér gyermekkel kéz a kézben sétálgatva
  • ebéd után a tavaszi napsütésben csendesen és jóllakottan pihenő kertvárosi házikedvencek látványát
  • a családommal töltött önfeledt pillanatokat kinn a lakásunk kicsiny kertjében
  • közös családi fagyizást a közeli cukrászdában
  • esti, napot lezáró ágyban való, nyugodt olvasást az éppen aktuálisan kedvenc könyvemből.

és sok szabad percet, melyek mind-mind az internet-nélküliség ajándékai voltak.

 
MIT VESZÍTETTEM az internet nélküli napon?
  • idegesítő és nyugtalanságot okozó hírek és álhírek olvasását
  • percekig teljesen feleslegesen pörgetett facebook hírfolyamot
  • az online jelenlét által eltékozolt perceket, vagy inkább órákat
  • a világ otthonomból és elmémből való átmeneti szünetelését.
Összességében elmondhatom, hogy
  • büszke vagyok önmagamra, amiért végigcsináltam, még akkor is, ha mások számára ez nem is tűnik olyan nagy teljesítménynek
  • rájöttem arra, hogy teljesen jól elvagyok a modern kor e vívmánya nélkül is legalább egy napig, tehát – abszolút mértékben – nem is vagyok netfüggő
  • egy új szokást vezettem be az életembe, aminek immáron nemcsak én, de a családom is hasznát látja.

Rengeteg mindent nyertem ezzel a nappal, sok-sok érdekes és hasznos felismeréssel és tapasztalattal gazdagodtam magammal és az engem körülvevő világgal kapcsolatban, ezért úgy döntöttem, hogy rendszeresítem ezt az új szokásomat és következetesen időről-időre ki- és lekapcsolom magam az online térből, azért, hogy száz százalékig a valódi világban történő valós pillanatokat élhessem meg.

 

Verebi Ivett
_________________________________________________________________
Ha van kedved, látogass el a Facebook oldalra, vagy böngéssz tovább itt a blogon.
Tetszett a bejegyzés? Kérlek, oszd meg másokkal is!

A bejegyzés trackback címe:

https://verebiivett.blog.hu/api/trackback/id/tr8712414813
Nincsenek hozzászólások.

A facebook-on is megtalálsz:

Ez is én vagyok :-)

Írok. Blogot. Ezt itt. És nagyon szeretem. Örülök, ha olvasol, ha velem együtt gondolkodsz akár hangosan, vagy akár csak magadban.

Témák

Aggodalom (1) agresszió (1) ajánló (1) Anyaság (19) apró örömök (1) Bach-virágterápia (7) bátorság (3) békesség (1) belső világ (1) beszélgessünk! (1) boldogság (2) Burnout (2) célok tervek (2) coaching (10) Coaching (4) coachingönmagadért (2) család (3) Csendesség (1) dicséret (1) döntés (1) döntéstámogatás (1) Édesanya (1) Édesanyám (1) édesapa (1) egyediség (1) Egyenrangúság (1) egyensúly (1) egység (1) elégedettség (1) elengedés (2) élet (2) Élet (9) életöröm (1) elfogadás (1) élj a jelenben! (1) Emlékek (1) értékes (1) Érzelmek (1) estikérdések (1) facebook/WomanLife Coaching (1) Fájdalom (1) fb/újutakon-coaching önmagadért (1) Félelmek (5) férfi (1) Gondolataim (27) gondolatébresztő párbeszédek (2) görcsösen építed magadat (1) gyakorlat (1) gyász (1) Gyászfeldolgozás (1) gyerekek (3) Gyerekek (10) gyermekkor (1) Gyermekkor (1) hála (1) Hasznos (5) hatékony kommunikáció (1) Hétköznapok (1) hygge (1) időgazdálkodás (1) ítélkezés (1) Jónak lenni (2) jószándék (1) karácsony (2) karrier (1) karrier coaching (1) kommunikáció (3) Konfliktuskezelés (2) Könnyek (1) kritizálás (2) különleges pillanatok (1) Lélekbogozó (20) letölthető anyagok (1) lifecoaching (6) life coaching (11) magánélet (1) Megoldások (12) Megújulás (4) mindennapok (1) mindfulness (1) minőség (1) Múlt (1) munka (1) munkamánia (1) munka magánélet egyensúly (1) ne asszisztálj az agresszióhoz (1) (1) nyár (2) nyugalom (2) Nyugtalanság (1) önbizalom (1) önismeret (1) ÖnMAGunk (47) önzetlenség (1) Öröm (9) öröm (2) ősz (1) Őszintén (21) párkapcsolat (2) párkapcsolati coaching (1) Partnerség (1) pihenés (1) Pozitív pszichológia (1) rapidgondolatok (1) Sajátélmény (15) segítőkészség (1) Siker (1) stratégia (1) stressz (1) szakmai cikkek (2) személyes (1) személyiség (1) SZÍNes világ (2) Színterápia (1) Szomorúság (5) szoron (1) Szorongás (4) Születés (2) születésnap (1) Szülők (1) Szülőnek lenni (13) tanmese (1) testvérek (1) törődj magaddal (1) trauma (1) tudatosság (1) türelmetlenség (1) új kezdet (1) Ünnepek (3) Választott hivatás (3) Vállald önmagad! (9) Valódi értékek (2) Valódi világ (1) Változások (4) verebii (1) verebiivett (22) Veszteségeink (24) WomanLife Coaching (3) workaholic (1) CÍMKÉK, KATTANJ RÁJUK!
süti beállítások módosítása
coachingönmagadért