WomanLife ● Blog

Nőiség - Természetesen. Egyszerűen. Harmóniában.

Amikor nekem is segítettek a Bach-virágeszenciák

A napokban igencsak szomorkás és lehangolt érzelmi állapotba kerültem, melynek okát nem igazán tudtam beazonosítani. Kutattam, kerestem mi lehet a negatív hangulat mögött, de sajnos egyáltalán nem találtam semmi értelmes magyarázatot. Úgy gondolom van, amikor el kell fogadni a nem éppen vidám és jókedvű önmagunkat is, ilyenkor szinte fölösleges időrablás megfejteni mi miért történhetett, mi állhat a bánatos napok mögött.

Jómagam is így voltam ezzel, nem sokáig gondolkodtam a miérteken, pedig alapvetően eléggé „agyalós” volnék. Láttam, ez nem vezet sehová, így egy rövid – önmagammal való – tanakodás után elengedtem ezt a görcsöt, és a kedvenc Bach-virágeszenciáimhoz fordultam segítségért.

Ha kíváncsi vagy miben és hogyan segített a Bach-virágterápia nálam, olvasd tovább a bejegyzést!amikor_a_bach_virageszenciak_segitenek_verebiivettblog.jpeg

Az elmúlt időszak számos változást hozott az én életemben is. Volt itt minden: kudarc, konfliktus, siker, felkérés, saját kreativitás kibontakoztatása, ötletelés mit és hogyan tudnék még jobban csinálni mind a munkámban, mind a családomban (magamat is beleértve), új emberekkel való ismeretségek, egy addig ismeretlen, új közösségbe beilleszkedés, tanulmányok, nézőpont-tágítás, és rengeteg más egyéb dolog és esemény, melyek igénybe vették a néha nagyon alacsonyan vagy éppen magasan tanyázó energiaszintemet, tudatos jelentlétemet.

Amennyire tudtam és erőmből tellett kezeltem az éppen aktuális helyzetet, egészen addig, amíg el nem jött az a bizonyos nap!

Akkor ugyanis úgy éreztem magam, mint egy idegen a saját világomban, nem láttam tisztán sem magamat, sem másokat, a saját helyzetemet, illetve az abban elfoglalt helyemet meg végképp nem.

Bolyongtam, bántottam saját magam és másokat is, és finoman szólva nem voltam éppen minden percben szociálisan érzékeny sem a saját, sem a mások problémája iránt. Türelmetlenségem az egekig csapott, úgy éreztem azon nyomban megőrülök a bensőmet szétfeszítő feszültségtől.

Sokáig eszembe sem jutott hogyan segíthetnék magamon, amikor is bevillant a felismerés: ha már megtanultam (és természetesen azóta is tanulom) a Bach-virágterápia remek és szelíd módszerét miért ne alkalmazhatnám saját magamon, miért ne próbálhatnám ki a virágeszenciák áldásos hatását? Elővettem hát a kis dobozomat, amely a 38 virágeszencia otthonául szolgál, és az érzéseim alapján megkerestem a számomra leginkább szükséges cseppeket, melyeket egyetlen üvegnyi keverékbe zártam össze.

  • A türelmetlenség nálam állandó „vendég”, hol erősebben van jelen, hol szelídebb formában. Most az előbbi volt érezhető és nagyon nem bírtam vele, így segítségül hívtam a nebáncsvirág eszenciát.
  • Szellemileg és fizikailag is igénybe vett az elmúlt időszak, így a fáradtság és erőtlenség minden napomat áthatotta egészen a felébredéstől a nap lezárásáig, ezért az eszenciák közül kiválasztottam a gyertyánt és az olajfát.
  • Mivel a lehangoltságomnak egyáltalán nem láttam semmilyen okát, ami általában amilyen gyorsan jött, olyan sebességgel el is múlott. Erre a problémámra a vadrepce eszenciát választottam. Ennek az eszenciának önmagában már a neve is gyógyír: a fény virága!
  • Az előttem álló feladatok és megmérettetések megtépázták a nem mindig stabil lábakon álló önbizalmamat, amelyre a legjobb választás esetemben a vörösfenyő virágeszencia, mely képes arra, hogy visszaállítsa a kibillent lelkiállapotból eredő önbizalommal kapcsolatos kételyeimet.
Jó pár napja használom az általam összállított egyedi keveréket és úgy érzem igencsak hatásosnak bizonyul számomra! Nem mondom, hogy egycsapásra megoldódott minden gondom, az önmagammal és másokkal szembeni türelmetlenségem terén van még hová fejlődnöm, de például az erőtlenség és szellemi fáradtság nagymértékben enyhült, olyannyira, hogy rengeteg megvalósításra váró ötlet lett hirtelen a fejemben.
A környezetemmel és saját magammal szembeni apátia érzése is sokat javult, aminek őszintén örülök, mert igazából ettől szenvedtem a legtöbbet.
A váratlanul támadó lehangoltságom is sokat csitult, mára már sokkal tevékenyebb és életörömmel telibb voltam, mint pár nappal ezelőtt. Nem látom már olyan borúsnak és felhősnek az életem, a keverék hatására sokat tisztult a kép!

Mivel minden mindennel összefügg és a jól megválasztott eszenciák erősítik egymás hatását, ezért úgy érzem az önbizalmam is kezd a normális tartományba visszatérni, nem gyötröm már magamat sötétebbnél sötétebb gondolatokkal, végre elhiszem, és talán ami a legfontosabb, hogy a gyakorlatban is megvalósíthatónak látom az elérendő céljaimat, sőt mindehhez már eszközöket is tudok rendelni.

A megfelelő Bach-virágeszenciák kiválasztása és keverékbe rendezése számomra mindig egy nagyon izgalmas folyamat, igazán különleges hangulatba kerülök, amikor összeállítom az eszencia-mixet és talán már ez a „rituálé” is javítani képes az aktuális problémámon.

Mindenkinek ajánlom e remek és szelíd módszert, mert segítségével visszanyerhető a megbillent lelki egyensúly, kitisztul a kép és új távlatok nyílhatnak meg.

Én már csak tudom, saját magamon próbálom ki nap, mint nap! :)

 

~ Verebi Ivett ~
___________________________________________________________________
Ha van kedved, látogass el a Facebook oldalra, vagy böngéssz tovább itt a blogon.
Tetszett a bejegyzés? Kérlek, oszd meg másokkal is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://verebiivett.blog.hu/api/trackback/id/tr3812630051
Nincsenek hozzászólások.

A facebook-on is megtalálsz:

Ez is én vagyok :-)

Írok. Blogot. Ezt itt. És nagyon szeretem. Örülök, ha olvasol, ha velem együtt gondolkodsz akár hangosan, vagy akár csak magadban.

Témák

Aggodalom (1) agresszió (1) ajánló (1) Anyaság (19) apró örömök (1) Bach-virágterápia (7) bátorság (3) békesség (1) belső világ (1) beszélgessünk! (1) boldogság (2) Burnout (2) célok tervek (2) Coaching (4) coaching (10) coachingönmagadért (2) család (3) Csendesség (1) dicséret (1) döntés (1) döntéstámogatás (1) Édesanya (1) Édesanyám (1) édesapa (1) egyediség (1) Egyenrangúság (1) egyensúly (1) egység (1) elégedettség (1) elengedés (2) élet (2) Élet (9) életöröm (1) elfogadás (1) élj a jelenben! (1) Emlékek (1) értékes (1) Érzelmek (1) estikérdések (1) facebook/WomanLife Coaching (1) Fájdalom (1) fb/újutakon-coaching önmagadért (1) Félelmek (5) férfi (1) Gondolataim (27) gondolatébresztő párbeszédek (2) görcsösen építed magadat (1) gyakorlat (1) gyász (1) Gyászfeldolgozás (1) gyerekek (3) Gyerekek (10) gyermekkor (1) Gyermekkor (1) hála (1) Hasznos (5) hatékony kommunikáció (1) Hétköznapok (1) hygge (1) időgazdálkodás (1) ítélkezés (1) Jónak lenni (2) jószándék (1) karácsony (2) karrier (1) karrier coaching (1) kommunikáció (3) Konfliktuskezelés (2) Könnyek (1) kritizálás (2) különleges pillanatok (1) Lélekbogozó (20) letölthető anyagok (1) lifecoaching (6) life coaching (11) magánélet (1) Megoldások (12) Megújulás (4) mindennapok (1) mindfulness (1) minőség (1) Múlt (1) munka (1) munkamánia (1) munka magánélet egyensúly (1) ne asszisztálj az agresszióhoz (1) (1) nyár (2) nyugalom (2) Nyugtalanság (1) önbizalom (1) önismeret (1) ÖnMAGunk (47) önzetlenség (1) Öröm (9) öröm (2) ősz (1) Őszintén (21) párkapcsolat (2) párkapcsolati coaching (1) Partnerség (1) pihenés (1) Pozitív pszichológia (1) rapidgondolatok (1) Sajátélmény (15) segítőkészség (1) Siker (1) stratégia (1) stressz (1) szakmai cikkek (2) személyes (1) személyiség (1) SZÍNes világ (2) Színterápia (1) Szomorúság (5) szoron (1) Szorongás (4) Születés (2) születésnap (1) Szülők (1) Szülőnek lenni (13) tanmese (1) testvérek (1) törődj magaddal (1) trauma (1) tudatosság (1) türelmetlenség (1) új kezdet (1) Ünnepek (3) Választott hivatás (3) Vállald önmagad! (9) Valódi értékek (2) Valódi világ (1) Változások (4) verebii (1) verebiivett (22) Veszteségeink (24) WomanLife Coaching (3) workaholic (1) CÍMKÉK, KATTANJ RÁJUK!
süti beállítások módosítása
coachingönmagadért